Algemene voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen PMU Expert en een klant waarop PMU Expert deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Diensten
De klant moet verhindering voor een dienst zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 5 werkdagen voorafgaande aan de afspraak telefonisch of per email aan PMU Expert melden.
Na het ontvangen van dit bericht zal PMU Expert dit bevestigen. Indien de klant meer dan tien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag PMU Expert de behandeling weigeren. De klant is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de gemaakte afspraak. Beide partijen hoeven zich niet aan deze verplichtingen te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. PMU Expert behoudt zich het recht om diensten binnen 10 dagen na ontvangst te annuleren/weigeren zonder opgave van redenen. Het reeds aanbetaalde bedrag wordt na annulering/weigering door PMU Expert binnen 10 dagen gerestitueerd.
3. Betaling
PMU Expert vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar op de website. De gemelde prijzen zijn inclusief btw, tenzij anders vermeld. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De klant dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant of via een betaalverzoek te voldoen.
Wanneer een betalingstermijn overschreden wordt, volgen twee herinneringen. Als de factuur hierna nog niet betaald is zal PMU Expert de factuur uit handen geven aan een incassobureau. De daarbij behorende kosten zijn voor de klant. Indien er wordt betaald in termijnen en er worden 2 facturen ondanks 2 herinneringen niet op tijd betaald, heeft PMU Expert het recht om de resterende termijnen direct in rekening te brengen.
In het geval dat klant al eerder permanente make up heeft laten zetten is zij verplicht PMU Expert vooraf het maken van een afspraak hiervan op de hoogte te stellen. In sommige gevallen is het niet mogelijk om een behandeling uit te voeren met oude permanente make up. In het geval dat dit vooraf niet wordt overlegd wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
De klant is verplicht om € 50,- aan te betalen bij het maken van een afspraak die vervolgens verrekend wordt bij de eerste behandeling.
4. Persoonsgegevens & privacy
De klant voorziet PMU Expert vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan PMU Expert aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de klant redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. PMU Expert neemt de persoonlijke gegevens van de klant op in de administratie. PMU Expert behandelt de vertrouwelijke gegevens van de klant volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. PMU Expert zal gegevens van de klant niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de klant. Het e-mailadres van de klant wordt door PMU Expert gebruikt om een digitale nieuwsbrief naar te sturen, indien de klant deze niet wil ontvangen, kan de klant dit vooraf aangeven of zich afmelden voor de nieuwsbrief.
5. Geheimhouding
PMU Expert is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de klant heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de klant is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, PMU Expert verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
6. Aansprakelijkheid
PMU Expert is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat PMU Expert is uitgegaan van door de klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. PMU Expert is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de klant heeft meegenomen naar de praktijk.
7. Beschadiging en diefstal
PMU Expert heeft het recht van de klant een schadevergoeding te eisen indien de klant meubilair, apparatuur, producten of ander eigendom beschadigt. PMU Expert meldt diefstal altijd bij de politie.
8. Klachten
Indien de klant een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen twee werkdagen na ontdekking gemeld worden aan PMU Expert. PMU Expert zal bij ontvangst van de melding een bevestiging sturen. PMU Expert zal de klager binnen twee weken adequaat antwoord geven. Indien PMU Expert en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
9. Behoorlijk gedrag
De klant behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de klant na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft PMU Expert het recht de klant de toegang tot de salon te weigeren zonder opgaaf van redenen.
10. Annuleren
Het is niet mogelijk om een geboekte afspraak te annuleren. Aanbetalingen worden in geen enkel geval terugbetaald. Wij bieden de optie om deze afspraak éénmalig te verschuiven naar een andere beschikbare datum. Voor afspraken dient dit 5 werkdagen van tevoren in overleg afgestemd en bevestigd te worden door PMU Expert
11. Beeldmateriaal
Voor de behandeling wordt gevraagd of de klant toestemming geeft voor het maken van foto’s en/of video’s. Deze worden gebruikt voor promotiedoeleinden. Indien er geen toestemming wordt gegeven zullen wij geen beeldmateriaal gebruiken van de klant.
12. Overmacht
Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt. Ziekte of afwezigheid, gemeld binnen 48 uur voor aanvang van de cursus of behandeling, kwalificeert niet als overmacht.